CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sabtu, 15 Januari 2011

"TERlalu banyak yang TERtinggal"

Ehek~ salam 1malaysia! hahaha. hye rasa baru 1week aq create dis blog da aq tnggalkan. adehh~ sedih plaknya awl2 dah mula kasik bersawang blog! hope ndk ulang lagi lah. tp bukan sengaja pon kan?? . me ada alasan yang munasabah ehh. . sebagai student loh. ndk perlu saya terangkan panjang lebar kan? ehek~
ok.ok. da. actually saya lupa perkenalkan diri ku yang tidak sempurna nie kan? biar saya mulakan yah!
just call me tina jak tp ramai kawan yang panggil QiLna , Qina.. . mybe cz my nick name kan? so ndk heran lah lau ku nie banyak tul nama. . hehe. .siok kan?? saya nie peramah juga dan saya paling suka berkawan, saya suka cari kawan ndk kira lah lelaki kah, pompuan kah dan sebagainya yang penting bole jadi kawan. saya paling tidak suka bermusuh tap kalo orang tu nak jadi musuh saya yah silakan, kita tgok sapa yang mengalah. Muakakakaka(ketawa penjahat). Asal dari Tawau bumi tercinta dilahirkan di sana pastu kena bawa pusing satu sabah oleh my parents dan akhirnya 04march2000 aq jejakkan kaki semula ke daerah kelahiranku, pindah skula lah jawabnya! pastu sambung belajar lagi kat Kota Kinabalu (KK) at Politeknik  Kos Kejuruteraan Awam. hehehe~ itu jak yang mampu aq kenalkan pasal diri aq arr, Lau mau tau lebih banyak psal diriku yang ndk seberapa nie berkawan lah dengan saya! hehehehe. .  kan? mari saya kenal kan diri saya! salam perkenalan semuanya (o_O) 



ok. ok cukup yah! ndk bole banyak2 nnti ada yg jatuh! hahahahaa~ 

Dalam beberapa minggu yang lalu , banyak kejadian n pekara yang berlaku . sangat gumbira melaluinya hehe!~ macam biasa lah kan sebagai student tidak sah kalau ndk kuar enjoy.bila di tanya wat apa kuar enjoy? jwpan yg mejoriti saya dengar "RELEASE TENSION BAH" nahh, btul kah sdh jwpan itu? ermmm, saya pon ndk tau lah juga tp yg pasti saya dan kawan-kawan saya kuar pon just enjoy2x n beli2x apa keperluan yg patut kan? n tym kami kuar tu pon ada sorang kawan yang mau gie beli LAPPY ,apa lagi join lah sekali sambil cuci-cuci mata. cari punya cari akhirnya berjaya juga jumpa lappy yang berkenan di hatinya,canggih dohh smpai aq pon macam mau beli baru juga nie! hehehe macam jak banyak duit! keesokan harinya kami jalan lagi,mmang 2hari lah berjalan, paling publas uda tp hari kedua lah paling siok bah. kami berjalan2 jak cuci mata sambil-sambil itu apalagi ndk lepaskan peluang yang ada untuk bersesi photo-photo.Terlalu lincah capture-capture sampai hasil yang ada ndk terkira banyaknya. mcm mana juga kalau semuanya "kaki kamera" bilang org. . . ndk pa juak bah kan? ndk salah semua tu, mengabadikan kenangan lah katakan . Lagipun bukannya selalu kan ditambah lagi kami semua bukannya berasal dari daerah yang sama so mustahil untuk kali ke-2 akan sama-sama gembira. selagi ada peluang ndk akan dilepaskan. apa-apa pun ni lah hasil capture sana-sini yang kami hasilkan.  hahahaha~~ :)


~wif emma~

~n iCha ~

~aksi adek2xku yg kaki camera~

~ini lah kawan2x saya~

Nahhh. . itu baru hari pertama (sabtu) again,ari ahad kami jalan lagi. dan seperti biasa ndk pernah mahu lepaskan peluang untuk mengabadikan kenangan. sila lah tengok aksi kami satu persatu,jangan pening kepala sudah lah cz terlalu banyak!. hahaha~












dan kami pun pulang!! hehehe . miss thats moment tauk! :(



habis cerita hujung minggu! cerita tym kuliah pulak. . kat Politeknik kota kinabalu last week ada Pilihan Raya untuk pilih YDP MPP. wahhh~ 1st tym aq lalui pilihan raya kat poli kali nie. Memang suasana hangatlah selama satu minggu. calon masing-masing dengan MANIFESTO sendiri. Ada 6 pencalonan YDP yang ada dan salah seorangnya tu klasmate saya. hehehe~ so ofcoz lah saya sokong dia kan? lagipon manifesto yang dia utarakan tu semuanya hasil aduan pihak mahasiswa dan mahasiswi yang ada di polikk tu. dia cuma ajukan dan berusaha untuk laksanakan kerana biar macam mana pun dia masih seorang pelajar poli yang ada pihak pengurusan dan kami? hanya penyokong di belakangnya supaya dia ada semangat untuk berusaha melaksanakan manifestonya. hehehehe~ dalam mnggu pilihanraya tu banyak poster-poster terlekat di sekitar poli. semuanya poster-poster kempen para calon YDP. . terasa suasana pilihan raya tu tau.  tengok lah :

~inilah calon salah seorangnya dan inilah clasmet saya~

~bane yang terpasang di laluan ke asrama~

~poster2x yang tergantung di SP~


~dan di jabatan kami JKA(Jabatan Kejuruteraan Awam)~

sangat Hangat suasana pilihanraya tu di tambah calon masing ada kelebihan tersendiri. Masing-masing ada pengalaman dalam kepimpinan. huh! bukan senang nie mau jadi YDP ketua pelajar tu maksudnya. kalo di sekolah menengah kira ok lah ini di poli yang mempunya lebih beribu orang pelajar yang banyak karenah. aduhh! punya susah ehhh~ xpa kita yakin dengan semua calon-calon kan? 12Januari2011 pukul2 semua calon telah memperdengarkan manifesto mereka di dewan dengan di hadiri oleh pensyarah-pensyarah yang terlibat dan ribuan pelajar yang mahu mendengar manisfesto bakal-bakal ketua mereka dan kami juga tidak lepaskan peluang mahu penyokong zulbada. Kami mahu dia jadi YDP!! hehehe~ punya excited kami menyOkong smpai kami buat bane-bane tanda sokongan kami. ehek~

~semangat kan kami~

sampai jak di dewan! wahhhh~~ ramainya orang. mcm mana mau teriak-teriak nie? malu dehh. senior lagi nie kena tunjukkan etika yang baik. hahaha~ ndk da kami langgar jak semuanya tu kami tetap dengan sokongan yang bertubi-tubi. Penyokong zulbada ngn Penyokong Al-mutahhara adalah penyokong yang paling menyerlah di dewan hari tu.  Hari yang sangat menyakitkan kerongkong tapi sangat puas dan siok. jarang-jarang dapat buat semua benda nie. tengoklah kami betapa excitednya hahaaa~

~sepanduk yg terhasil~

~vote For Zulbada~




huhuhu!~ walaupun zulbada tidak dapat menduduki kerusi YDP tu hanya dengan beza undian 150 lebih2x tp dia bersyukur dan katanya pilu tengok kawan2x dia sukung dia smpai gitu sekali. Ouuh!! ofcoz lah bah zulbada namanya kawan kan? apalah awak ini. . hihihi~ xpa2x sapa2 pun yg duduki kerusi YDP tu dapat jalankan tugas dengan sempurna dan saksama hendaknya? Jgn hanya Omong kosong saja kan? Nyet2x .. . . .  =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan